A-
A+

Hela denna artikeln är en annons

Här är mobilabonnemanget speciellt för News55-läsarna

När vi undersökt vad våra läsare på News55 efterfrågar av mobiloperatörer är det raka och tydliga priser, enkla möjligheter att säga upp avtal, rätt att spara surf, betalning efter användning och att det ska inte ringa säljare och försöka låsa in kunden i långa avtal.

News55

Vi har talat med Anne-Louise Wirén på hos mobiloperatören hallon, som tagit fram ett särskilt abonnemang för oss över 55 år, om hur man arbetar med dessa för läsarna viktiga frågor. Abonnemanget riktar sig direkt till News55 läsare.

“Vi har tagit fram ett speciellt abonnemang för alla över 55 år. Det ska vara enkelt förutsägbart och rättvist. Vi har fria samtal och SMS. Inget ska komma som en överraskning på fakturan. Det finns inte heller någon konstig faktureringsavgift”, säger Anne-Louise Wirén.

Vi är många som har tröttnat på att säljare låser in oss i långa avtal. När avtalet väl är slut visar det sig att det lösningen inte varit det mest fördelaktiga för oss som konsumenter. Hur gör hallon?

“Hallon låser inte in sina kunder. Alla har samma korta uppsägningstid och du kan enkelt välja en annan operatör. Det ska vara enkelt att vara kund. I och med att vi inte låser in kunderna är ständigt är på tårna och säkerställer att våra abonnemang är konkurrenskraftiga och bra för kunderna”, säger Anne-Louise Wirén.

Betala för det du använder

Hallon har också moderniserat synen på datatrafik. Många vill idag kanske kunna använda hela sin surf på sommaren i exempelvis båten eller stugan, eller kanske när barnbarnet vill se en serie på någon av alla streamingtjänster. Historiskt har mobiloperatörer inte erbjudit detta. Ditt surföverskott under vintern kunde du inte använda på sommaren när du väl behövde din data. Istället blev sommaren en saltad faktura.

“Du sparar all din surf som du inte använder per månad. Det betyder att du kan spara surf exempelvis när du är hemma och sedan använda den i båten, på semestern eller i sommarstugan. Du betalar för den mängd du faktiskt använder”, säger Anne-Louise Wirén och avslutar:

“Det ska vara enkelt att ha ett mobilabonnemang, det ska inte komma fönsterkuvert med överraskande innehåll och det ska inte vara svårt att byta eller säga upp sitt avtal. Vi på hallon svarar upp på samtliga dessa för läsekretsen viktiga punkter.”

Beställ ditt abonnemang här. SIM-kort skickar vi omgående direkt hem i brevlådan.

  • Fakta om hallons erbjudande för alla över 55 år
  • Pris efter behov – från 44 kronor per månad
  • Fria samtal & SMS
  • Ingen bindningstid eller snåriga uppsägningstider
  • Ingen inlåsning
  • SIM-kort hem direkt i brevlådan
  • Spara din oanvända surf
  • Höj eller sänk behovet av datamängd enkelt
  • Inga konstiga faktureringsavgifter

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Be om att bli uppringd

Mejla oss

390kronor

Vår Premiumtjänst fyller ett år – det firar vi med ett kanonerbjudande! Du får ett helår för endast 390 kronor.