En svensk influencer måste sluta sälja produkter som påstås minska risken för att bli smittad av corona eller att man efter att ha tagit preparaten klarar en covid-infektion bättre. Det framgår av Patent- och marknadsdomstolens dom som Aftonbladet har uppmärksammat.


Rikard Jansson
Uppdaterad: 11 dec. 2020Publicerad: 11 dec. 2020
ANNONS
Mest läst i kategorin
Det är Katrin Zytomeirska som gjort reklam för fiskolja i eget märke som Patent- och marknadsdomstolen hävdar varit både vilseledande och aggressiv, enligt Aftonbladet.
Domstolen har nu förbjudit Zytomeirska och bolaget att marknadsföra fiskleverolja eller andra kosttillskott som ger intryck av att det kan förebygga sjukdomar.
Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Rikard Jansson
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

Rikard Jansson
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS