A-
A+

Fryshuset samarbetar med Grammis och Spotify

Fryshuset samarbetar med flera företag inom musikbranschen. Arkivbild
Fryshuset samarbetar med flera företag inom musikbranschen. Arkivbild
MusikTT

Annons

Annons

Unga som vanligtvis inte kommer i kontakt med musikbranschen ska nu få chansen. Organisationen Fryshuset ska genom ett samarbete med Grammis, Spotify, Live Nation och Musikporten introducera fler för svensk musikindustri.

Initiativet går under namnet "Grammis + Fryshuset + You" och består av en managementutbildning samt två inspirationsdagar på Fryshuset.

"Vi måste tillsammans ta ansvar för att driva på den förändring vi vill se, för att uppnå resultat krävs att stora delar av branschen hakar på", säger Ludvig Werner, vd på Ifpi Sverige, som är arrangör av Grammis, i ett pressmeddelande.

Under inspirationsdagarna kommer personer från samarbetsgrupperna att medverka med spetskunskap inom branschen.

Inspirationsdagarna äger rum den 13 och 14 november, medan den första omgången av managementutbildningen redan är i gång.

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Annons

Annons

Be om att bli uppringd

Mejla oss

390kronor

Vår Premiumtjänst fyller ett år – det firar vi med ett kanonerbjudande! Du får ett helår för endast 390 kronor.