A-
A+

Konsumentverket lägger ned ärende mot SAS

Många konsumenter klagade under förra året på SAS för sena återbetalningar för inställda flyg. Nu har bolaget bättrat sig, enligt Konsumentverket. Arkivbild.
Många konsumenter klagade under förra året på SAS för sena återbetalningar för inställda flyg. Nu har bolaget bättrat sig, enligt Konsumentverket. Arkivbild.
EkonomiTT

Annons

Annons

Konsumentverket avslutar tillsynsärendet mot flygbolaget SAS, enligt ett pressmeddelande. Bolaget uppger själva att 99,92 procent av de resenärer som drabbats av inställda flyg nu har fått tillbaka sina pengar och Konsumentverket har noterat att antalet anmälningar mot bolaget minskar, står det i pressmeddelandet.

Dock gäller vitesföreläggandet mot SAS året ut och Konsumentverket påpekar att de fortsätter med uppföljningar av hur bolaget sköter återbetalningarna. Resenärer har rätt till återbetalning inom sju dagar när en resa ställts in.

"Om återbetalningstakten försämras finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS", säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, i en kommentar.

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Annons

Annons

Be om att bli uppringd

Mejla oss

banner_sthlm

Nu kan du prova News55 Premium i två veckor för endast 19 kr.

Nu kan du prova News55 Premium i två veckor för endast 19 kr.

Prova idag och få tillgång till allt vårt innehåll!