A-
A+

Ökad kundbas för Nent

Camilla Läckbergs 'Lyckoviken' visas på Viaplay. Arkivbild.
Camilla Läckbergs "Lyckoviken" visas på Viaplay. Arkivbild.
EkonomiTT

Annons

Annons

Tv-bolaget Nent redovisar en ökad kundbas under tredje kvartalet. Antalet betalande Viaplay-kunder steg med 28 procent, det vill säga 332 000 abonnenter under kvartalet samtidigt som vinsten före skatt uppgick till 106 miljoner kronor. Det kan jämföras med vinsten på 231 miljoner samma period 2020.

"Vi är på god väg mot att uppnå målet om minst 400 000 abonnenter i Norden innan årets slut och 500 000 internationella abonnenter under 2021", skriver företagets vd Anders Jensen i en vd-kommentar.

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Annons

Annons

Be om att bli uppringd

Mejla oss

1kr_kampanj_bottombar

Prova Premium i en månad för endast en krona.