Elfvings Matblogg
Se upp Ingrosso och Zazzi: nu gör vi egen pizza!
Ulf Elfving
Annons
Annons
Schweiziska klocktillverkaren Swatch noterar kraftigt minskad försäljning under coronapandemin, närmare bestämt 32 procent.
Reserestriktioner och stängda butiker betydde en förlust på 53 miljoner schweizerfranc, motsvarande drygt 500 miljoner svenska kronor för helåret 2020. Det var första gången på nära 40 år som bolaget levererat röda siffror.
Tiden talar dock för klockbolaget med märken som Omega, Tissot och Longines enligt företaget. I rapporten uppger man att prognosen för 2021 är att försäljningen ska nå upp till samma nivå som före coronapandemin, framförallt driven av en stark utveckling på den kinesiska marknaden.
Annons
Be om att bli uppringd
Genom att klicka vidare så godkänner du att bli uppringd på det telefonnummer du anger.
Mejla oss
Genom att klicka vidare så godkänner du att vi hör av oss på den e-post du anger.