Elfvings Matblogg
Ingen kan misslyckas med Ullas goda sås!
Ulf Elfving
Annons
Annons
Läsk- och snackstillverkaren Pepsico räknar med tillväxt i år i takt med att vaccineringen mot covid-19 rullar ut och livet kan börja återgå mer och mer till hur det såg ut före pandemin. Bolaget, med varumärken som Pepsi, Gatorade och Lays, räknar både med en organisk försäljningstillväxt och ökat justerat rörelseresultat.
Tidigare har konkurrenten Coca Cola sagt att bolaget tror på ökade intäkter.
Pepsico slog också analytikernas förväntningar på fjärde kvartalet. Nettointäkterna lyfte 8,8 procent till 22,5 miljarder dollar under kvartalet, motsvarande runt 187 miljarder kronor. Ekonomer hade räknat med intäkter på 21,8 miljarder dollar, enligt en sammanställning av prognoser gjord av Refinitiv.
Annons
Annons
Be om att bli uppringd
Genom att klicka vidare så godkänner du att bli uppringd på det telefonnummer du anger.
Mejla oss
Genom att klicka vidare så godkänner du att vi hör av oss på den e-post du anger.