Elfvings Matblogg
Danyel vann TV-kampen - men var fanns maten?
Ulf Elfving
Klädjätten Zalando varnar nu för minskad efterfrågan. Det tyska e-handelsbolaget räknar med att intäkterna ska minska mellan 3 och 0,5 procent under året, en försämring av tidigare prognos på 1 till 2 procents nedgång.
Zalando var en av de stora vinnarna under pandemin då konsumenter tvingades att handla på distans men i takt med att fysiska butiker öppnat upp igen har det blivit en alltmer utmanande situation för Zalando.
Tuffare makroekonomisk miljö som spiller över på hushållen kombinerat med en varm septembermånad vilket fick konsumenter att avvakta med inköp av höst- och vinterkläder har påverkat, skriver bolaget.
För tredje kvartalet uppgick nu intäkterna till 3,2 miljarder euro, något sämre än marknadens förväntningar. Bolagets justerade rörelsevinst på 23,2 miljoner euro var dock å andra sidan betydligt bättre än förväntat.
Annons
Annons
Annons
Annons
Be om att bli uppringd
Genom att klicka vidare så godkänner du att bli uppringd på det telefonnummer du anger.
Mejla oss
Genom att klicka vidare så godkänner du att vi hör av oss på den e-post du anger.