De nya reklamfilmerna väcker stark kritik och på Facebook skriver flera användare att de funderar på att byta mataffär.
Därför rasar tittarna mot nya Ica-reklamen


Mest läst i kategorin
När beskedet kom om att Loa Falkman skulle sluta som Ica-Stig blev det vilda spekulationer kring den möjliga efterträdaren. Nu har det gått en månad sedan det avslöjades att Suzanne Reuter och Björn Kjellman är den nya Ica-duon . Men det verkar inte ha blivit någon succé.
På Icas Facebooksida publiceras de nya reklamfilmerna och där väller de kritiska kommentarerna in. Många skriver att familjekänslan har försvunnit, att stämningen är “gnabbig” och att reklamen är tråkig.
“Skittrist med nya konstellationen. Icas reklam som förut var kul!” skriver en användare.
“Jag byter nu kanal när Ica-reklamen kommer, kanske även mataffär” kommenterar en annan.
Gabriella Ohlzon, pressansvarig, ger sin syn på reaktionerna till tidningen Resumé:
”Det finns ett väldigt stort engagemang kring våra reklamfilmer, vilket märktes under lanseringen av nya Ica-Stig och Ica-Stina. Detta kan göra att förändringar blir lite känsliga. Vi följer utvecklingen av reklamen med flera olika mätningar och vi lyssnar in den feedbacken vi får. Vår förhoppning är att vi ska kunna visa på en tydligare bredd och djup i våra nya karaktärer och vi hoppas såklart att de ska tas emot väl av publiken när de får möjligheten att känna våra nya karaktärer mer”, skriver Ohlzon i ett mejl till tidningen.

Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.

Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.