Elfvings Matblogg
Danyel vann TV-kampen - men var fanns maten?
Ulf Elfving
Bianca Ingrossos sminkföretag Caia Cosmetics släppte i veckan sina julkalendrar, och på en timme hade alla 20.000 kalendrar sålt slut. Prislappen för en kalender låg på 1 795 kronor, och bolaget kammade alltså in 36 miljoner kronor på 60 minuter, enligt ehandel.se.
Men nu möts kalendrarna och bolaget av svidande kritik från upprörda kunder. Många säger att kalendern inte lever upp till förväntningarna och att innehållet består av miniatyr-produkter. En lucka innehåller ingen produkt alls, bara en 20-procentig rabattkod på ett kommande Caia-köp.
I sociala medier haglar kommentarerna och kritiken är inte nådig. ”Kommer bara hämta ut min för att returnera den”, ”största skämtet någonsin”, ”fy fan vilken besvikelse, vadå ett värde på över 3 000 kronor, vilket skämt”, är några av alla kommentarer som kommit in, skriver Aftonbladet.
Ingrosso bemöter kritiken i ett meddelande till tidningen.
”Personligen så älskar jag produkter i resestorlek och efter analyserande av andra julkalendrar så verkar folk älska produkter i resestorlek lika mycket som mig. Tilltalar det inte så är det tråkigt att höra, då tycker vi olika där”, skriver hon till Aftonbladet.
Annons
Annons
Annons
Annons
Be om att bli uppringd
Genom att klicka vidare så godkänner du att bli uppringd på det telefonnummer du anger.
Mejla oss
Genom att klicka vidare så godkänner du att vi hör av oss på den e-post du anger.