News55

Marias resa ställdes in tio minuter efter betalning

The sun shines through the windows of a Lufthansa aircraft at the airport in Frankfurt, Germany, Sunday, April 5, 2020. Due to the coronavirus almost all flights had to be cancelled. For most people, the new coronavirus causes only mild or moderate symptoms, such as fever and cough. For some, especially older adults and people with existing health problems, it can cause more severe illness, including pneumonia.(AP Photo/Michael Probst)
Rikard Jansson
Rikard Jansson
Uppdaterad: 01 juli 2020Publicerad: 01 juli 2020

Hon bokade en semesterresa med Apollo men fick besked efter bara tio minuter att resan blev inställd och ser nu ut att få vänta på återbetalning. Det rapporterar Expressen.

ANNONS

Mest läst i kategorin

“Det kändes otroligt oschyst som att Apollo lånar mina pengar till nollränta”. Det var Maria Örhmans första reaktion efter att hon bokat en resa till Las Palmas och strax därefter fått besked att resan inställd, med tillägget att återbetalningen “kommer att ta tid”.

Hon erbjöds att boka om eller få pengarna tillbaka, men att det i det senare fallet kommer att ta tid med hänvisning till hög arbetsbelastning.

Enligt Expressen låg resor fortfarande ute med Apollo med samma flygresa som hon fick inställd. Detta har fått henne att anmäla charterbolaget till Konsumentverket.

Till tidningen säger Apollo att det förutom arbetsbelastningen också beror på den mänskliga faktorn. De har lovat att följa upp det under dagen.

Läs hela artikeln här.  (Ej betalvägg när detta publicerades)

Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Rikard Jansson
Rikard Jansson

Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

Rikard Jansson
Rikard Jansson

Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

ANNONS
ANNONS