Mejeribolaget Arla förlorar mot KO. Det rapporterar Sveriges Radio.


Sarah Carlsson
Uppdaterad: 09 apr. 2024Publicerad: 02 feb. 2023
ANNONS
Mest läst i kategorin
Arla förlorar tvisten med Konsumentombudsmannen (KO). Företaget måste sluta använda uttrycket ”netto noll” när de marknadsför sina produkter, rapporterar Sveriges Radio.
Uttrycket anses vara missvisande, eftersom det framstår som att Arlas produkter inte ger något klimatavtryck alls.
”Domstolen anser inte att konsumenterna förstår att företagets löfte om netto noll bygger på klimatkompenserande aktiviteter som först om 100 år skulle kunna kompensera för det klimatavtryck som mjölkproduktionen ger upphov till”, skriver KO.
Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Sarah Carlsson
Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.

Sarah Carlsson
Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS