Kanal 5 hade i går säsongspremiär för ”Arga snickaren VIP” och först ut att bli utskälld och få sitt hus upprustat av snickare Anders Öfvergård, var dansbandsdrottningen Kikki Danielsson. Totalt såg 459 000 personer programmet, det skriver Dagens Media.
Mest läst i kategorin
Tittarsiffran är en klar förbättring mot förra säsongspremiären, enligt Dagens Media.
I rutan på bästa sändningstid
Premiäravsnittet av “Arga snickaren VIP” visade bland annat hur Kikki Danielsson fick hjälp med att skapa ordning i sitt överfulla hus, och sändes på bästa sändningstid klockan 20.00. Detta samtidigt som TV4:s “Sveriges mästerkock”, som sågs av en miljon tittare.
Dagens Medias summering av TV-året 2015 visade att SVT och TV4 ökade sina tittartidsandelar. TV3 och Kanal 5 minskade sina tittartidsandelar i sina huvudmålgrupper.
Tackar Kikki Danielsson
Tittarsiffran för “Arga snickaren VIP” är Kanal 5:s hittills högsta i år.
– Vi konstaterar både ödmjukt och tacksamt att premiären gick bra och gläds åt det breda tittarengagemanget. Vi vill verkligen ge all credit, och rikta ett speciellt tack, till Anders Öfvergård, Kikki Danielsson och alla andra inblandade som engagerat sig djupt i produktionen, skriver Axel Eriksson, programdirektör på Discovery Networks Sverige i ett mejl till Dagens Media.
Podcastproducent med fokus på dokumentärt berättande. Reporter med rötter i nyhetsjournalistik. Redigerar också rörlig bild.
Podcastproducent med fokus på dokumentärt berättande. Reporter med rötter i nyhetsjournalistik. Redigerar också rörlig bild.