NHL säljer ut divisionsnamnen

Calgarys Mikael Backlund, i förgrunden, skojar med målvakten Jacob Markström under träning inför den nya säsongen som startar nästa vecka.
Calgarys Mikael Backlund, i förgrunden, skojar med målvakten Jacob Markström under träning inför den nya säsongen som startar nästa vecka.
IshockeyTT-Reuters

Annons

Annons

Annons

Annons

NHL säljer ut namnrättigheterna till sina fyra divisioner inför den nya säsongen som startar nästa vecka.

Den nordamerikanska ishockeyligan gick miste om stora intäkter förra säsongen då coronapandemin blåste bort slutet av grundserien och slutspelet avgjordes i två coronasäkrade bubblor utan publik.

Det är första gången NHL säljer ut namnen på divisionerna – sponsorsnamnen offentliggjordes på tisdagen – och följs av ett tidigare beslut att tillåta reklam på spelarnas hjälmar.

NHL-säsongen startar den 13 januari med ett reducerat spelschema där varje lag spelar 56 matcher inom divisionerna.

Förra månaden rapporterade Forbes att snittvärdet på de 31 NHL-lagen minskade för första gången sedan 2001 på grund av intäktsminskningen orsakad av covid-19.

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Annons