A-
A+

Onlinelyft för Clas Ohlson

Onlineförsäljningen ökade med 26 procent i december i år jämfört med motsvarande månad i fjol för prylkedjan Clas Ohlson. Arkivbild.
Onlineförsäljningen ökade med 26 procent i december i år jämfört med motsvarande månad i fjol för prylkedjan Clas Ohlson. Arkivbild.
EkonomiTT

Annons

Annons

Prylkedjan Clas Ohlson redovisar en försäljningsökning till 1,2 miljarder kronor i december 2021, upp med 9 procent jämfört med motsvarande månad ett år tidigare.

Organiskt ökade försäljningen med 6 procent och försäljningen i jämförbara enheter och i lokal valuta ökade med 6 procent.

Onlineförsäljningen ökade med 26 procent.

"Kundtrafiken till våra butiker begränsades av restriktioner på samtliga försäljningsmarknader, i synnerhet i Norge och i Finland, och vi fortsätter att parera för den volatila situationen i omvärlden genom att arbeta med sådant vi själva kan påverka", skriver Clas Ohlsons vd Kristofer Tonström i en kommentar.

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Annons

Annons

Be om att bli uppringd

Mejla oss

1kr_kampanj_bottombar

Prova Premium i en månad för endast en krona.