Nu riktas skarp kritik mot välkänd budfirma. Det rapporterar GP.
Mest läst i kategorin
Många kunder är besvikna på budföretaget Budbee. De senaste dagarna har det vällt in kritiska recensioner mot företaget på Trustpilot, en sajt för kundomdömen.
“Världens uslaste budfirma!!!!!”, lyder en recension.
“Vad ni än gör, beställ inga varor med Budbee nu när ni köper online till jul”, skriver en annan.
Budbee har enligt recensionerna många gånger skickat fel paket eller så har paket plötsligt försvunnit. Kritik riktas även mot bolagets kundtjänst som uppges vara svår att nå.
Väntat i veckor
Den 10 december beställde Ellen Björklund julklappar för tusentals kronor och valde Budbee som budfirma, på grund av deras korta leveranstid på två dagar. Hon väntar i skrivande stund fortfarande på sin leverans.
– Det hela är fruktansvärt och jag har varit så arg. Det är första gången jag använder Budbee men det är katastrof. Man får ingen hjälp i chatten och de besvarar inte ens frågor, säger hon till GP och fortsätter:
– Du kanske får ditt paket, eller inte. Kundtjänst kanske svarar, kanske inte. Ditt paket kanske tappas bort, kanske inte. Det är som rysk roulette.
Ann Sonne, kommunikationschef på Budbee, menar att de inte har upplevt någon större oro över leveranstider och hon beklagar att kunder fått vänta på sina paket.
”Det är givetvis mycket beklagligt – vi vill alltid stå för hög leveranskvalitet och arbetar hårt med att komma till rätta med de förseningar som ligger inom vårt ansvar”, skriver Sonne till tidningen.
Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.
Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.