"LOL vad är det då?" "Ja det kan vara little old lady" I en ny kampanj om läsförståelse ska UR locka ungdomar att förstå hur viktigt ordets makt är.


Gabriella Lahti
Uppdaterad: 23 mars 2016Publicerad: 23 mars 2016
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Läs mer här
I reklamfilmen som enbart rullar i sociala medier försöker äldre personer förstå ungdomars sms-konversationer.
Bland annat får de försöka tyda ord som “twerka”:
“Twerkade… de där movsen, hela rumpan bak.”
Symboler som “:P ^^”:
“Parkering… parkera grabben?”
Och förkortningen “LOL”:
“LOL, vad är det då?”
“Ja det kan vara little old lady?”
“Love me or leave me?”
Nästan 115 000 personer har redan sett reklamfilmen och bakom kampanjen, som är del av UR:s satsning “Tänk till” om läsförståelse, står reklambyrån McCann Stockholm och Sthlm Panda.
Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS