En person saknas efter att under eftermiddagen och kvällen ha jobbat vid vattenkraftstationen i Åshammar i Gästrikland, rapporterar P4 Gävleborg. Det var den saknades kollegor som larmade vid halv åtta tiden på lördagskvällen och misstanke finns att per…

Nyheter
Person saknas efter arbete vid vattenkraftstationJohan Nilsson/TTEn misstänkt drunkning utreds efter att en person saknas vid en vattenkraftstation. Arkivbild.OlyckorTT En person saknas efter att under eftermiddagen och kvällen ha jobbat vid vattenkraftstationen i Åshammar i Gästrikland, rapporterar P4 Gävleborg. Det var den saknades kollegor som larmade vid halv åtta tiden på lördagskvällen och misstanke finns att personen kan ha fallit i vattnet. Räddningstjänsten är på plats och letar.




