Missnöjet från många pensionärer kvarstår efter att Com Hem helt släckt ner det analoga nätet. Det rapporterar Dina Pengar.
Mest läst i kategorin
Som News55s systersajt E55 tidigare uppmärksammat kritiserades Com Hem nyligen för att släcka ner det analoga nätet och enbart sända digitalt. Detta mitt i pandemin. Bolaget utökade då bland annat sin kundservice för att kunna hjälpa de som behöver stöd i omställningen.
Men pensionärsupproret fortsätter efter övergången då många blivit av med Kanal 10 och 12, utan att Com Hem sänkt priset, rapporterar Dina Pengar.
Enligt Comhems informationschef Fredrik Hallstan så har bolaget valt ut 14 kanaler för sitt basutbud och att det tidigare kan ha sett olika ut mellan olika regioner. Detta har gjort att några har fått fler, några har fått färre kanaler, enligt Fredrik Hallstan.
Missnöje har också kommit över att FM-radion som gått att ansluta genom kabel är borta. Till Expressens “Dina pengar” uppger Com Hems informationschef att de behöver göra plats till snabbare internetuppkoppling i sina nät.
Tidningen skriver också att Telekområdgivarna har fått många påstötningar från missnöjda Com Hem-kunder. Han tonar dock ner förväntningarna på att vinna ett sådant ärende i Allmänna reklamationsnämnden med ett ja på frågan om det är tillåtet att släcka ner som Com Hem nu gör.
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+