Ett 20-årigt svenskt klädmärke har fått ekonomiska problem och gör nu allt för att undvika en konkurs.
Mest läst i kategorin
Det svenska klädmärket Odd Molly har hamnat i ekonomiska svårigheter. Sjunkande efterfrågan och ökade kostnader har bidragit till en ekonomisk kris för bolaget, skriver Göteborgs-posten.
I ett pressmeddelande skriver man att bolagets försäljning har minskat kraftigt under året och nu ställer man sitt hopp till att Stockholms tingsrätt ska bevilja en rekonstruktion för att undvika konkurs.
Bolaget har flera förslag på åtgärder för att rädda bolaget. Bland annat vill de stöpa om design och varumärke men utesluter inte heller att det kan bli tal om att skära ned på personal.
Odd Molly, som fyllde 20 år så sent som i mars, grundades av Per Holknekt, Karin Jimfelt-Ghatan och Christer Andersson. Idag ägs Odd Molly av MBRS Group där ett annat dotterbolag, Best of Brands, ansökte om konkurs tidigare i år.
Senaste nytt
Tänk inte mer på bokföringen (än du behöver)
Med Fortnox är bokföringen uppdaterad i realtid, så att du alltid kan lita på siffrorna.
Rekommendationer om RS-virus – detta bör du veta
Folkhälsomyndigheten har publicerat rekommendationer om vaccination mot RS-virus till vissa grupper för att skydda mot allvarlig sjukdom. Här får du veta mer om deras råd.