Trots att vårdtagaren i Malmö inte svarade i telefon när hemtjänsten vid upprepade tillfällen ringde vidtogs inga åtgärder. Vårdtagaren hittades senare död i sitt hem, det visar en lex Sarah-anmälan.
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Hemtjänsten i Malmö ringde till vårdtagaren upprepade gånger utan att få något svar. Trots det vidtog personalen inte några åtgärder. Senare samma dag, vid ett tillsynsbesök, hittades vårdtagaren död.
LÄS MER: Vårdtagare dog efter läkemedelsförväxling
Anhörig informerades inte
Den avlidne vårdtagaren var beviljad telefonservice på förmiddagen och tillsynsbesök på kvällen. Rutinerna för hur personalen ska agera när vårdtagare inte kan nås följdes inte vilket även resulterade i att vårdtagarens dotter inte informerades om det inträffade. Händelsen är lex Sarah-anmäld.
FLER NYHETER: Mer för dig med livserfarenhet
Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS