News55

Vanliga frågor om Premium

Vanliga frågor om News55 Premium

Hur loggar jag in?

Du loggar in med den mailadress som du registrerat dig med och ditt lösenord på följande länk. Har du problem att logga in? Fortsätt läs här nedan för att få hjälp med inloggning.  

Varför kan jag inte logga in? 

Om du inte kan logga in så beror det vanligen på en av följande saker: 

  1. Du använder fel lösenord. Om du är osäker på ditt nuvarande lösenord så finns möjlighet att nollställa lösenordet. Detta gör du genom följande länk. Du kommer då att få ett mail med instruktioner. 
  2. Din prenumeration har löpt ut. Om prenumerationen har löpt ut så behöver du köpa en ny prenumeration. Detta gör du genom följande länk. Om du är osäker, kontakta kundtjänst för hjälp. 

Hur får jag ett nytt lösenord?

Du kan beställa ett nytt lösenord genom att klicka här. Du kommer då att få ett mail med instruktioner om hur du nollställer och byter ditt lösenord. 

Varför loggas jag ut?

Ibland loggas man ut av säkerhetsskäl när man inte använder tjänsten på flera dagar. Du behöver logga in på samtliga enheter (såsom mobil och dator) och webbläsare som du vill använda tjänsten på.

Varför kommer jag inte åt Premium-innehållet?

För att komma åt Premium-innehållet (de artiklar som är märkta med nyckellås) så måste du vara inloggad och ha en giltig prenumeration. Läs här hur du loggar in eller hur du köper en ny prenumeration. 

Hur köper jag en ny prenumeration?

Prenumeration kan köpas genom att klicka här eller genom att kontakta kundtjänst på [email protected]

Hur säger jag upp min prenumeration?

Du kan när som helst säga upp din prenumeration via Mina Sidor eller höra av dig till kundtjänst så hjälper vi dig. 

Kan jag betala via Swish?

Absolut! För att betala via Swish så skickar du 490 kr till 123 170 48 16 och anger din mailadress som meddelade. Via Swish kan du endast köpa helårsprenumeration. Vi hör sedan av oss via mail med uppgifter hur du loggar in. 

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Kundtjänst når ni enklast genom att skicka ett mail till [email protected]. För att få snabb hjälp uppskattas om du förklarar utförligt kring ditt ärende. 

Kan jag avsluta min prenumeration när som helst?

Absolut, du kan när som helst avsluta din prenumeration via Mina Sidor eller höra av dig till kundtjänst för att förhindra att prenumerationen förnyas automatiskt. När du avslutat kommer inga mer pengar att dras. Det går inte att få tillbaka eventuella pengar som redan har betalats in för en köpt prenumeration. 

Hur tar jag bort mina uppgifter?

Antingen kan du logga in på Mina Sidor för att begära att dina uppgifter tas bort eller så kan du kontakta kundtjänst på [email protected]. Vi värnar om din integritet. 

Hur ändrar jag mina uppgifter eller uppdaterar mitt betalkort?

Du kan logga in på Mina Sidor för att uppdatera uppgifter eller betalinformation. För uppgifter som ej gäller betaluppgifter så kan du vända dig till kundtjänst. 

Vad är News55 Premium?

News55 Premium är vårt medlemskap där du som medlem får tillgång till allt vårt innehåll på vår sajt, exklusiva erbjudanden och mycket mer.