Prylkedjan Clas Ohlsons försäljning ökade till 648 miljoner kronor i mars, en ökning med 4 procent mot månaden före, om man räknar bort Spares-koncernen. Försäljningen online, exklusive Spares-koncernen, sjönk 5 procent till 78 miljoner, skriver Clas Oh…
Mest läst i kategorin
Motvind online för Clas OhlsonStian Lysberg Solum NTB/TTClas Ohlsons försäljningsökning. ArkivbildEkonomiTT Prylkedjan Clas Ohlsons försäljning ökade till 648 miljoner kronor i mars, en ökning med 4 procent mot månaden före, om man räknar bort Spares-koncernen. Försäljningen online, exklusive Spares-koncernen, sjönk 5 procent till 78 miljoner, skriver Clas Ohlson i ett pressmeddelande. Räknar man in Spares-koncernen blev månadsförsäljningen 695 miljoner i mars och onlineförsäljningen 125 miljoner. “Organiskt ökade försäljningen med 5 procent och i jämförbara enheter var ökningen 4 procent, trots en betydande negativ kalendereffekt om 5 procent på grund av en tidigare påsk jämfört med föregående år”, säger vd Kristofer Tonström enligt pressmeddelandet.