News55
Detta är en sponsrad artikel

Därför rasar tittarna mot Bingolotto

Artikelbild
Foto: Thomas Johansson / TT / Kod 9200
Sarah Carlsson
Sarah Carlsson
Uppdaterad: 16 dec. 2021Publicerad: 16 dec. 2021

TV4:s ändring möts av starka reaktioner från tittarna. Det rapporterar Aftonbladet.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

En vanlig bingolott kostar 50 kronor, men inför “Uppesittarkvällen” den 23 december höjer man priset med 100 procent. Detta har mötts av ilska bland tv-tittarna, som kommenterar höjningen på Bingolottos sociala medier. 

”Tycker höjningen är helt absurd, speciellt nu inför en coronajul där många sitter ensamma, och där många förlorat sina jobb och sliter med varje öre som det är”, skriver en person på Bingolottos Facebooksida, enligt Aftonbladet

En annan tycker att de borde göra tvärtom och sänka priset.

”Uruselt att höja priset till uppesittarkvällen. Vid sådana tillfällen skulle ni göra tvärtom i stället så fler kan vara med. Vår familj hade sett fram emot en mysig kväll med Bingolotto men så blir det ju inte nu. Det var dyrt nog redan innan att lägga hundratals kronor på lotter”.

Rickard Olsson, tidigare programledare för Bingolotto, förstår varför folk är upprörda.

– Det sticker i ögonen, det är extremt olycklig tajmning och just att priset höjs med 100 procent också, säger han. Det är väl okej för dem som ska köpa en lott. Det är värre för en barnfamilj som ska köpa fem-sex lotter. Då kommer det att svida, säger han till Aftonbladet.

Bingolotto-legendaren Leif “Loket” Olsson är mer förstående. Han tycker att det är viktigt att föreningslivet får in så mycket pengar som möjligt, men han menar samtidigt att alla ska ha råd att vara med.

– Jag tror man har råd att betala en hel del, men det ska vara skäligt. Vinsterna måste stå i proportion till vad man tar betalt, det vet jag inte om de gör i dag, säger ”Loket” till tidningen.

ANNONS

Sarah Carlsson
Sarah Carlsson

Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.

Sarah Carlsson
Sarah Carlsson

Webbredaktör på News55. Skriver med fokus på målgruppen 55+.

ANNONS